تبلیغات
عکس بدنسازی و پرورش اندام - بهترین رژیم غذایی

درباره سایت

مهدی عبدی قهرمان چند دوره پاورلیفتینگ و تک پرس در استان مرکزی و کشور،شما عزیزان میتوانید برای برنامه تمرینی ،افزایش وزن و کاهش وزن صاحب یك برنامه مفید شوید . برای اطلاعات بیشتر و ارائه برنامه ایمیل بزنید .
abdiarak@yahoo.com
کانال تلگرام ما :
telegram.me/badansaziarak

بایگانی

نویسندگان

پیوندها

تصاویر برگزیده

آمار بازدید

  • بازدید کل:

  • بازدید امروز:

  • بازدید دیروز:

  • بازدید ماه قبل:

  • بازدید این ماه:

  • تعداد مطالب:

  • نویسندگان:

بهترین رژیم غذایی

این نوع رژیم غذایی پر کالری به شما کمک خواهد کرد تا خیلی سریع چاق شوید. شما برای چاق شدن باید یک رژیم غذایی پر کالری استفاده کنید. این تصور درست است که غذاهای روغنی و شیرین، کالری بیشتری دارند، اما اگر هم وزن کمی داشته باشید سبب سلامتی‌تان را تأمین نمیکنند. وقتی رژیم غذاییتان را با یک برنامه‌ی ورزشی برای افزایش عضله همراه کردید، غذاهای مناسبی را در برنامه‌ی غذایی افزایش وزنتان انتخاب کنید تا بجای ساخت چربی، عضله‌ی سالم برایتان ساخته شود.

ویژگی‌های رژیم های چاقی و افزایش وزن:
توصیه دکتر ملینا جامپلی، متخصص تغذیه‌ی CNN، برای افزایش وزن این است که، باید روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ کالری بیشتر از کالری که می‌سوزانید مصرف کنید. استفاده از حداکثر این محدوده‌ی کالری، برای افزایش سریع وزن تأثیرگذار بوده و باعث افزایش وزن نیم کیلوگرم در هفته می شود. در یک برنامه‌ غذایی جهت افزایش وزن سریع، شما باید به دفعات عمده یعنی هر ۲ تا ۴ ساعت یک‌بار، غذا بخورید تا منبع ثابتی از مواد مغذی و کالری در سیستم بدنتان وجود داشته باشد.

تغذیه‌ی متعادل برای افزایش وزن:
در برنامه‌ی «از متخصصین تغذیه بپرسید»، جوآن لارسون، متخصص تغذیه تذکر می دهد که برنامه‌ی غذایی افزایش وزن نیز ویژگی‌های تغذیه‌ی متعادل را داراست، یعنی باید از ۲۵ تا ۳۰ درصد چربی، ۱۰ تا ۱۵ درصد پروتئین و ۵۵ تا ۶۰ درصد کربوهیدرات تشکیل شده باشد. برای تأمین کالری اضافی‌تان را از نشاسته‌های سالم مانند غلات سبوس‌دار و سیب زمینی شیرین، و از پروتئین‌های بدون چربی مانند سینه‌ی مرغ، ماهی، حبوبات و گوشت گاو کم چرب، استفاده نمایید. به استفاده از منابع چربی غیر اشباع مانند آجیل، روغن‌های گیاهی، دانه‌ها و ماهی‌های چرب نیز توجه داشته باشید.

 برنامه غذایی افزایش وزن سریع:
در یک برنامه‌ی غذایی افزایش سریع وزن، باید از غذا های سالمی که در حال حاضر هم مصرف می‌کنید، بیشتر میل کنید. به شامتان ۵۰ تا ۸۰ گرم پروتئین بیشتر، اضافه کنید تا کالری مصرفی‌تان ۱۰۰ تا ۲۰۰ واحد افزایش یابد. یک بشقاب اضافی ماکارونی برای ناهار حدود ۱۵۰ کالری به بدنتان خواهد افزود. در صبحانه یک تخم مرغ اضافه و سه تکه نان تست بخورید تا ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری به میزان مصرفتان اضافه شود. میان وعده‌های دلچسبی هم مانند نان تست با کره‌های آجیلی «مانند کره‌ی بادام زمینی یا کره‌ی فندق»، ساندویچ، اسموتی‌های میوه‌ای و پودر پروتئین را انتخاب کنید.




نوشیدنی‌هایی که موجب افزایش وزن میشوند:
چند بار در روز از شیر کم چرب یا انواع آبمیوه، استفاده کنید. کالری مایعات در برنامه‌ی غذایی افزایش سریع وزن، بسیار مفید و ضروری است. با مواد غذایی سالم پر کالری مانند کره‌ی بادام زمینی، پنیر و ماست محلی، اسموتی تهیه کنید. از مایعات سرشار از قند، مانند نوشابه اجتناب کنید، زیرا هیچگونه مواد مغذی برای افزایش وزن سالم ندارند. همراه با غذا آب ننوشید، زیرا باعث کاهش اشتهای شما خواهد شد.

 

شاید تمام کسانی که می‌خواهند وزنشان را بیشتر کنند، نتوانند خوردن غذای بیشتر را تحمل کنند. اگر اشتهایتان کم است، از برنامه غذایی استفاده کنید که تراکم کالری بالایی داشته باشد. صبحانه بجای کورن فلکس با شیر، می توانید نصف فنجان گرنولا با تکه‌های گردو و شیر کم چرب میل کنید. برای ناهار بجای سالاد و سوپ‌های آبکی و سبک، مقدار زیادی کالباس سرد، نان کامل با یک برش آووکادو و یک فنجان فلفل قرمز را مصرف کنید. در شام برنج قهوه‌ای با روغن زیتون، تکه‌های بادام و کشمش به همراه مرغ سرخ شده و یک سالاد کوچک بخورید. وجود سبزیجات در هر برنامه‌ی غذایی و برای همه افراد ضروری است، اما آنها را در پایان غذا بخورید تا شما را عمده سیر نکند. بعنوان میان وعده هم، میوه‌های خشک، آجیل، ساندویچ کره‌ی بادام زمینی یا مخلوطی از آنها را انتخاب نمایید.


نظرات

ارسال نظر

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر